Kool omelet – want witte kool is cool!

Omelet met witte kool, verrassend smakelijk en vullend!

Deze slanke en toch zeer vullende kool omelet is zowel warm als koud erg lekker, en daarom ook handig om mee te nemen in je lunchbox. Witte kool is cool. En het is lief voor je budget. Als je niet te lui bent om het zelf even te snijden dan hè? In ongesneden toestand is deze lekkere groente ook prima wat langer te bewaren in de koelkast.

ingrediënten

  • 1 ei
  • halve fijngesnipperde rode ui
  • handje fijngesneden witte kool
  • zout en peper naar smaak
  • een halve theelepel komijnzaadjes (ook bekend onder de naam djinten of djintan)
  • een snuf kurkuma
  • Een stuk of 4 snoeptomaatjes
  • 1 theelepel olie (5 ml)

Handig om te gebruiken bij dit recept

Kleine koekenpan en een goed sluitende deksel.

Bereiding

  1. 1Terwijl je pan heet aan het worden is, gooi je daar de komijnzaadjes in. Door de warmte komt er meer aroma vrij. Pas wel op dat ze niet verbranden, doe voordat dit gebeurt de olie erbij.
  2. 2Doe de olie erbij en fruit de ui.
  3. 3Als de uitjes glazig zijn, doe dan de kool er bij, schep dit even goed om, zet de warmtebron op halve sterkte en doe een deksel op de pan. Laat dit een minuut of 5 stoven.
  4. 4Kluts de ei en doe er zout en peper naar smaak doorheen.
  5. 5Snij de snoeptomaatjes in kleine plakjes.
  6. 6Zet de warmtebron op z’n hoogst, giet de ei in de pan, zet de warmtebron daarna laag, en doe de tomatenplakjes erop.
  7. 7doe de deksel weer op de pan, en laat nog even een paar minuten garen.

Eet smakelijk!

Doe jij ook Weight Watchers?

Als je de hierboven beschreven hoeveelheden aanhoudt, is deze omelet, volgens het Weight Watchers Flex Programma dat op 10 december 2017 is geïntroduceerd, slechts

2 SP
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *