Omelet Ciao Bella – slank en vullend!

Omelet met Italiaanse slag, slank en vullend, ook leuk voor Weight Watchers deelnemers

Dit is onbezorgd smullen!! Deze omelet met ham, tomaten, (rode) ui en Italiaanse kruiden is in een handomdraai gemaakt. Heerlijk vullend en toch heel slank. Ter illustratie: wil ik met dit gerecht aan een normaal dagtotaal komen, dan zou ik hier wel 12 stuks van moeten eten. En dit is geen klein bord, maar een normaal dinerbord. En het duurt maar 10 minuten om te maken.

ingrediënten

  • 2 in kleine stukjes gesneden plakjes achterham (die van mij waren tezamen 45 gram)
  • 8 in vieren gesneden snoeptomaatjes
  • 1 gesnipperde rode ui
  • 1 geklutst ei
  • Italiaanse kruiden
  • Zout en peper naar smaak
  • een paar takjes fijn gehakte peterselie (of koriander, zoals hier op de foto).

Handig om te gebruiken bij dit recept

Koekenpan, liefst met anti-aanbaklaag en een goed sluitende deksel.

Bereiding

  1. 1Verhit de koekenpan op half hoge hitte en doe de stukjes ham er in. Deze ham is van zichzelf ietsjes vet, en dat is net voldoende om er geen olie bij te hoeven gebruiken.
  2. 2Eventjes doorroeren.
  3. 3Doe er dan de uitjes bij en zet de warmtebron kort heel hoog, gedurende een minuut. De ui hoeft alleen maar een beetje “aan te garen”.
  4. 4Doe nu de snoeptomaatjes erbij, even omscheppen.
  5. 5Voeg zout en peper toe naar smaak bij je geklutste ei.
  6. 6Zet de warmtebron weer laag en giet de ei over de ham en de groente.
  7. 7Doe de deksel erop en wacht vijf minuten tot het ei helemaal gestold is. Doe je omelet op een bord en bestrooi ze met Italiaanse kruiden.

Doe jij ook Weight Watchers?

Als je de hierboven beschreven hoeveelheden ham en ei aanhoudt, is deze omelet, volgens het Weight Watchers Flex Programma dat op 10 december 2017 is geïntroduceerd, slechts

1 SP

in zijn geheel.

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *